};

Projektory instalacyjne Hitachi na wystawie „Imagine Moscow” w Muzeum Designu [case study]

Muzeum Designu w Londynie jest jednym z najbardziej liczących się na świecie muzeów poświęconych architekturze, projektowaniu. Prezentuje projekty, gotowe produkty, ubrania, rozwiązania urbanistyczne.

 

Założone zostało w 1989 roku przez sir Terrance’a Conrana i początkowo mieściło się w Shad Thames, niedaleko Tower Bridge, w południowej części Londynu. Dzięki znaczącej darowiźnie założyciela placówka przeniosła się do prestiżowej, zachodniej części miasta.

Od dnia nowego otwarcia muzeum odwiedziło 250 000 osób przez pierwsze dwanaście tygodni. Brytyjski dziennik „The Telegraph” umieścił Muzeum Designu w dziesiątce tych, które trzeba odwiedzić przed śmiercią.

– Projektory Hitachi wykorzystaliśmy do spotęgowania efektu wizualnego wystawy „Imagine Moscow”, która przypada w setną rocznicę rewolucji październikowej – wyjaśnia kurator wystawy Eszter Steierhoffer. – W latach 20. I wczesnych 30. XX wieku, po rewolucji, rzesza architektów i projektantów tworzyła nową, idealistyczną wizję stolicy, która nigdy nie została zrealizowana. Ale z tamtego okresu pozostały rysunki architektoniczne, dzieła sztuki, utwory propagandowe, których wybór powędrował na londyńską wystawę – opowiada o ekspozycji jej kurator.

– Projektory Hitachi pomogły nam przedstawić tematy z zakresu urbanistyki, lotnictwa, komunikacji, przemysłu, życia codziennego i rekreacji – podsumowuje Steierhoffer.

 

Na wystawie „Imagine Moscow”  pracuje pięć projektorów Hitachi:

– trzy projektory LP-WU3500 (źródło światła LED, technologia DLP, jasność 3500 ANSI) projektują obrazy na podłogę, ściany i podwieszane ekrany projekcyjne

 

– projektor LP-WU9750B (źródło światła laser, technologia DLP, jasność 8000 ANSI) odpowiada za tylną projekcję, czyli obraz rzucany jest na ekran projekcyjny od tyłu

 

– projektor CP-WU5505 (źródło światła lampa, technologia LCD, jasność 5000 ANSI) rzuca obraz na zakrzywioną powierzchnię

 

– Przy wyborze projektorów kryterium niezawodności miało kluczowe znaczenie, ponieważ wystawa otwarta jest codziennie, a projektory pracują po 14 godzin każdego dnia, włączając i wyłączając się automatycznie, stąd nasz wybór padł na Hitachi jako gwaranta bezawaryjnej pracy – kończy Steierhoffer.